Kesilapan Blogger

Salam. hari ni saya nak tulis dalam bahasa ibunda saya. Bahasa Melayu.
Sebut pasal blog. Sure ramai yang tahu pasal blog kan.

Saya masih baru dalam blog. X da apa pown yang leh saya bahaskan kat sini.
Tapi berdasarkan pengalaman saya yang lepas dan pengalaman kenalan2 saya, dapat saya simpulkan disini banyak kesilapan dari blogger macam saya dalam arena blog.

1 - Buat blog untuk buat duit.(-) Mimpi di siang hari bro... mistake yang paling banyak dilakukan oleh para blogger. Google x kan bagi senang2 buat duit. Cara earning lain ialah nuffnang, tapi adakah berjaya? peratusan yang akan klik banner2 blogger adalah kecil, Next try la adf.ly, ada la hasil tapi makan bertahun kot nak dapatkan semua tu. RESULT - Blogger Give Up. Betul x kawan2?

2 - Buat blog untuk share info. kadang2 cam diari lak rasa baca blog dia nih. Perkara ni secara x langsung akan membosankan diri kita sendiri. Upload gambar dan macam2 lagi lah.

3 - Buat blog untuk jual barang, Dengan saingan yang terlalu tinggi. dengan ADWords nya nak kena bayar. adakah blogger akan survive? Blog dipilih sebab percuma. So nak kena keluarkan modal gak untuk start bisnes kan.. SO GIVE UP lagi..

Apa yang saya nak katakan di sini ialah, Blog atas dasar minat. Jangan paksa diri.
Insyallah anda boleh..

Ingat 1 pesanan saya. Blog bukan untuk buat duit tapi untuk wujudkan peluang buat duit.
Tapi tiada yang senang macam diiklankan.. make easy money.. or make money online in 60 seconds.
Ya anda boleh buat dalam 60 saat. Tapi berapa sen??? Yg pasti x kan lebih dari $0.01, Percaya ke x?

So kalau ada apa yang saya boleh tolong, boleh tinggalkan komen.
Minat saya pada software dan yang berkaitan dengan internet.
So ada apa2 yg diperlukan boleh di REQUEST.
Cuma bantuan kecil anda dalam adf.ly sangat2 saya hargai. ( Kalau ada link yg mati ) Sila maklumkan.

Sekian saja coretan dari saya yang daif tentang dunia BLOGGER.

Zack Adms
Worried about the economy?Lose those worries by adding a second paycheck with Strong Future International. Get started FREE.
www.sfi4.com/12143230/FREE

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...