Apa kata anda tentang JANJI.


Assalamualaikum wbth dan selamat pagi semua.

Hari ni, aku nak kongsi citer janji. Bukan aku janji cam dunia politik tuh.. tapi dalam rutin harian kita.
Apa perasaan korang, bila ada orang berjanji ngan korang tapi mungkir. rasa hot cam dak2 hotyang perasan x? hehehe.. sure kan..

Ni kisah yang terjadi kat aku 2 hari lepas. ni nak citer nih...tgk betul2.. sbb x kena dgr pown.
Alkisah la ada 2 3 orang sahabat aku nih. mintak aku booking nak main badminton kat dewan dalam daerah aku gak la.. aku pown set la pkl 9 malam.. kawan aku yang sorang lagi dalam hujan pegi town beli bulu tangkis sebab fikir kawan2 nak main.. naik moto sebab x de keta.. biasa la dak kg..

Nak dijadikan cerita.. pkl 9 first group gerak dulu, group tu 4 orang ja kot. x termasuk aku.. sbb aku kena jadi driver pada group yang ke 2 plak... Tunggu punya tunggu group ke 2 x sampai2.. aku dah panas dah tgu kat rumah, raket , kasut dah lama terperap lam keta.. tinggal player jer x der..

Sampai la pkl 9.30 mlm. sebab mesej x berbalas, aku pown call.. 3 kali juga call baru nak angkat.. alih2 ckp camni kat aku,.
"bukan kami dah gtaw ka kami cancel malam nih"
Aku yg terpajak dari 9 malam tgu. 1 mesej pown x masuk pasal cancel ni dah angin satu badan. Time tu jugak aku ckp lepas ni kalau korang nak set, korang set sendiri.

Malas panjang cter.. terpaksa la main 6 orang. so bayangkan, 1 regu x boleh kuar.. hahaha.. pancit beb...

Moral cter kat atas, jgn la mungkir janji bila ianya melibatkan pihak ketiga. Dewan dah book, apa kata dorang lak nanti.. x ker reputasi kita sendiri tercalar,, len kali orang dah x caya kita kalau kita cancel last2 minit. Pastu jgn la ambil mudah sal hati dan perasaan kawan2.. yang sanggup berkorban demi kita, alih2 selamba badak kita jer nak wat apa pown , x fikir hati member..

Sebenarnya aku x taw apa aku nak tulis.. tapi ni lah realiti sebuah janji...

P/s - Serik nak set game dah..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...