Insan Insan Yang Sedar... Bukan Macai.



Assalamualaikum pembuka bicara. Maaf andai nanti terkasar bahasa. Mohon ampun di permulaan kata.
Alhamdulillah bila ada insan2 yang telah sedar dari lamunan ketaksuban duniawi.

Kisahnya bermula pada 3 hari yang lepas, di kampung admin bila ada penceramah dari bulan di ambang sore  datang mengadakan forum ceramah islamnya.

Maka berduyunlah keluar untuk mendengar ceramah AGAMA beliau. Tak sampai 10 minit ramai dah balik ke rumah masing2, yang tinggal hanyalah pengikut setia yang admin sendiri pun x kenal. sebab dorang bukan orang kampung admin. Ish bawak geng nak bagi ramai. Its ok. asal Beliau bahagia.

Admin dengan tabah menunggu la sampai ceramah AGAMA tu habis. Tapi malangnya 1% sahaja tentang AGAMA, itupun kalimah assalamualaikum, bismillah dan sodokolohhulazim. 99% lagi ceramah mengata dan membuat dosa. Yang admin perasan tu cam buat dosa la. Hukum sana sini ikut sedap hati. Tapi dosa pahala tu Allah yang tentukan.

Insan2 yang dulunya begitu setia kini semakin meluat. Tengah2 dok hentam sana sini. dia boleh selit ayat nih.

Masa saya lalu mai td, saya tgk rumah orang2 kg ni semua besaq2. Jadi saya nak semua derma x kurang dari rm10 setiap2 seorang, Dah prepare dah kaki2 pegang plastik nak runner, kesian la ada sorang makcik tu. Admin kenal dia orang susah, dia tak ada duit kecil, ada RM 100. tanpa segan dan silu. diambilnya duit makcik ni sambil dan terus membuat pengumuman, tengok makcik nih, dia derma RM 100, X kan yang lain x boleh kot. terkebil2 mata makcik nih.. Kesian..

So insan2 muda mudi yang dulunya setia kini naik meluat, Memang derma tu baik. tapi janganlah tetapkan berapa yang perlu. Ikhlas tu barakah.. Ramai lah yang panas malam tu. Dtg nak hentam orang sana sini semata2 nak duit.. Haissss.. Dah pegang berapa negeri. Kedah habis dah hutan2 kena tebang..

Admin mohon kalau ustaz yang mengajar, jom kita penuhkan masjid dan surau. Yang suka hentam meghentam, kita jauhkan.. Dengan kita terjun lubang.

P/s Jangan Matlamat Menghalalkan Cara...


Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...