Anak Dan Bapak Setan.



Bimbang dicekup, seorang bapa meninggalkan anak lelaki dan seorang lagi rakannya ditahan polis ketika memecah masuk sebuah rumah di Subang Jaya, di sini, 6 April lalu.

Dalam kejadian jam 11 pagi itu, lelaki berusia lewat 40-an terbabit menunggu anak dan seorang rakannya dalam kereta Volkswagen Golf di luar rumah berkenaan sebelum nekad merempuh kereta peronda polis untuk melarikan diri sebaik menyedari kehadiran polis.

Ketua Polis Daerah Subang Jaya Asisten Komisioner Yahaya Ramli berkata, suspek yang menunggu dalam kereta merempuh kereta peronda yang cuba menghampirinya sebelum keluar daripada kenderaan itu dan melarikan diri.

“Biarpun suspek meloloskan diri, tetapi polis menahan dua suspek yang berada dalam rumah itu.

“Seorang daripadanya yang berusia 32 tahun adalah anak suspek yang melarikan diri. Manakala, seorang lagi rakan jenayahnya berusia 33 tahun,” katanya pada sidang media di sini, semalam.

Yahaya berkata, hasil pemeriksaan lanjut, polis merampas lima video kamera, sebuah beg berisi pelbagai peralatan dipercayai untuk kegiatan memecah rumah. Polis turut menemui sebuah kereta Toyota Vios yang dilaporkan hilang tahun ini. “Selain itu, kami merampas sebuah kereta Proton Preve yang menggunakan nombor plat palsu dan dilaporkan hilang di Damansara,” katanya. Katanya, siasatan lanjut juga mendapati seorang daripada suspek yang ditahan mempunyai tiga rekod jenayah sejak tahun lalu dan positif dadah. Kumpulan penjenayah pecah rumah itu dipercayai terbabit dalam 20 kes samun sejak awal tahun ini.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...