INFO | JPJ! AGENDA DISEBALIK PLAT TINTED.

Tinted / Plat lak jadi kambing hitam

Selamat petang semua, apa lagi musibah yang menimpa rakyat Malaysia sekarang ini, GST menanti, JPJ lak x henti-henti, kita pulak yang terpaksa berhenti-henti takut tak langsai saman sampai mati.

Isu AES pun tak habis-habis lagi, ditambah pulak plat dan tinted yang menyakitkan hati. Kononnya sebab plat eksiden terjadi. Mohon pencerahan yang setelusnya dari JPJ, apa kena mengena plat dan eksiden?? apa kena mengena Messi dan badminton??? dua-duanya bidang sukan tapi sukan yang berlainan!!!

Takde Plat tp Pelik
Ok kita tengok gambar kat atas, ramai takkan perasan tak de no plat, sebab mata tertumpu kat tempat lain, jadi apa motif JPJ cakap plat punca eksiden, what the bangang sey. Sudahlah kos sara hidup makin meningkat, asal nak cekik rakyat sampai macam ni sekali, 80% kenderaan bermotor kat Malaysia ni sah-sah tak ikut spesifikasi yang ditetapkan, JPJ dah buat bancian ke sebelum nak buat undang-undang baru, Yang buat undang-undang takpe gaji dah ribu raban, cuba fikir rakyat yang gajinya bawah seribu, sudahlah kawasan pedalaman pun kena operasi, beraoa harga getah sekarang, nak makan pun rakyat kena ikat perut, ni nak bayar saman sampai mampos.

Org somalia mati tak cukup makan, tapi takde mati dalam hutang, rakyat Malaysia In Sya Allah mati dalam hutang.

Saya mewakili penduduk-penduduk yang berpendapatan kurang ni memohon kepada pihak KERAJAAN agar meneliti dari semua aspek sebelum sebarang undang-undang dikuatkuasakan.
Kecuaian memandu, mabuk ketika memandu punca 90% kemalangan dia dalam Malaysia, mengapa tidak mengharamkan penjualan ALKOHOL dalam negara?? Apa?? Punca pendapatan negara. Sampai bila yang kaya akan lebih kaya dan yang susah akan makin kedana. Tolong selami hati rakyatmu wahai PMku YAB Dato Seri Najib.

Janganlah terlalu mendongak ke langit demi mencapai cita-cita negara maju sedangkan rakyat dibiarkan kelemasan. Apa motif JPJ ni.. jom kita pakat-pakat sebarkan artikel macam ni hingga sampai ke paparan JPJ dan KERAJAAN. Moga ada sinar keinsafan di hati mereka-mereka itu.



Dah penat tangan menaip, rasa lapar la pula, so nak makan jap.. Tgu.. idea mai lagi... aku putar lagi... putar lagi JPJ.. wang besar wang besar...

P/s Cukup syarat nampak JPJ patah balik.


Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...