PANAS | BUSUK SEPAK AKU SEBAB SSH SERVER.

Bypass Celcom dan Macam2 Lagi.

Panas!!! panas!!! hati sape tak panas beb bila busuk bagi alasan blog kena reject sebab bot. blog baru, takde setting SEO apa lagi, keja buat posting jer, apply la busuk nak kan trafik yang power bak kata orang trafik busuk ni ORI,

Tetiba check kat Domain Name Your Domain BANNED?? apa semua ni, alasan BOT?? lagi tak masuk akal kan, sapa yang baca artikel ni cer jenguk blog ni bot ker..


Untuk pengetahuan admin busuk, aku pakai ssh server sebab nak main blog dengan 5gb kuota celcom memang aku tak dapat la, sehari 1gb habis, jadi alternatifnya aku kena la ikut jalan belakang pakai ssh server, memang la ip kejap sana kejap sini, kejap japan, usa, sg, id.. nama pun pakai proxy. Takkan sebab tu kena ban atas alasan BOT.

Aku kadang-kadang tak faham dengan semua nih, kalau betul bot bagi la penjelasan,sebab aku set Do-Follow ke kena ban? Macam mana dengan blog-blog lain yang penuh dengan bot-bot enjin dabel tu. 

Kadang-kadang sistem busuk kadang tak detect pun widget yang dipasang, jadi trafik pun bermasalah, jadi rasa macam down jugak la bila kena macam ni, sebelum ni tak pernah lagi blog-blog aku kena banned ngan ping busuk nih, menyirap ja rasa.

Cadang nak buat tutorial pasal SSH dan tool lain untuk unlimited Celcom dan adik beradik dia, rasa tak ada mood la plak, kang ramai lak kena ban sebab pakai SSH server.

Yang nak tahu pasal bypass kuota, unlimited tu komen2 la,,, malas dah nak wat entry..

P/s Ilang mood nak berblog ptg nih.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...